30 Ağustos 2013 Cuma

Okullarda Kıyafetler Serbest Olacak mı ?

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) acil olarak bu konuda bir yönerge yayınlamalıdır. Okulların açılmasına çok kısa bir süre kalmasına rağmen halen kıyafet yönetmeliğiyle ilgili bir açıklama olmaması hem velileri hem de esnafı düşündürüyor.

27.11.2012 tarih ve 28480 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmeliğin “Temel ilkeler” başlıklı 3. maddesi 2. fıkrasında; Öğrenciler, okul, sınıf ve şubelerde tek tip kıyafet giymeye zorlanamaz. Ancak, okul yönetimi ve okul-aile birliğinin koordinatörlüğünde, 4 üncü maddede yer alan sınırlamalara aykırı olmamak kaydıyla, velilerin yüzde ellisinden fazlasının muvafakati alınarak ilgili eğitim-öğretim yılı için okul kıyafeti veya kıyafetleri belirlenebilir. Bu fıkranın uygulanmasına dair usul ve esaslar Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan yönerge ile belirlenir.” hükümleri bulunmaktadır.

Bakanın yapmış olduğu açıklamalar yönergenin hazırlandığı konusunda ipuçları verse de Ağustos tebliğler dergisinde yayımlanmamış olması bu konuda soru işaretlerini beraberinde getirmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arkadaşlar yorumlarınız yönetici tarafından denetlendikten sonra paylaşılacaktır.
İlginize teşekkür ederiz. Yayınlanan yorumlar sayfanın en alt kısmında görüntülenmektedir.