15 Eylül 2013 Pazar

Okullar Açılıyor...

17 milyon öğrenci ve 800 bin öğretmenin ders başı yapacağı yeni eğitim-öğretim yılı yarın yeniliklerle başlıyor

2013-2014 eğitim-öğretim yılı, yarın başlıyor. Yaklaşık 17 milyon öğrenci ve 800 bin öğretmen 3 aylık tatil sonrasında ders başı yapacak. Etimesgut Cahit Zarifoğlu İlkokulunda, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın katılacağı törenle başlayacak olan yeni eğitim yılında öğrencileri, ortaöğretime geçişte yeni sistem, ortaöğretim kurumlarının mevzuatında yapılan düzenleme, kılık kıyafet uygulaması gibi birçok yenilik bekliyor. Bu yıl ilk kez açılış töreni sonrasında Ankara Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Güvenliği Platformunca öğrenci servis kuralları temsili gösterilecek. Öğrenci ve velilere yönelik emniyet kemeri simülatörü uygulaması yapılacak. Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) açıkladığı ortaöğretime yeni geçiş sistemiyle, bu yıl 8'inci sınıfta olacak öğrenciler, sınavla öğrenci alan liselere yerleşebilmek için 6 temel dersten iki dönemde Bakanlıkça yapılacak sınavlara girecek. Ortaöğretime yerleştirmede esas olan puan, öğrencinin 6, 7 ve 8'inci sınıf yıl sonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının yüzde 30'u ile 8'inci sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanının yüzde 70'inin toplamı alınarak hesaplanacak. Velilerin çoğunluk kararına göre okul forması tercih edilebilecek. Özürsüz devamsızlık 10 günle, özürlü özürsüz toplam devamsızlık ise 45 günle sınırlandırılırken, başarı puanı 45'ten 50 puana yükseltildi, iki dönem puanının aritmetik ortalaması en az 50 veya ikinci dönem puanı en az 70 olan öğrencilerin başarılı sayılması kabul edildi. 

Erdoğan'dan mektup
MEB, ilköğretim, ortaöğretim, açıköğretim, görme engelli ortaöğretim ile görme, zihinsel işitsel engelli ilköğretimdeki 16 milyon 212 bin 960 öğrenciye, 199 milyon 198 bin 960 ders kitabını ücretsiz dağıtacak. Poşetler içinde dağıtılacak ders kitaplarında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın da mesajları yer alacak. Başbakan Erdoğan, mesajında bilgi çağında bulunulduğu hatırlatmasını yaparak FATİH projesiyle gençlere dünya ölçeğinde ayrıcalık kazandırılacağını belirtecek. "Sizler Türkiye'nin çocuklarısınız" diye seslenen Erdoğan, gençlerin çağın gerektirdiği beceriler kadan milli ve manevi değerleri, sevgi, saygı ve hoşgörüyü kazanmaları temennisinde bulunacak. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arkadaşlar yorumlarınız yönetici tarafından denetlendikten sonra paylaşılacaktır.
İlginize teşekkür ederiz. Yayınlanan yorumlar sayfanın en alt kısmında görüntülenmektedir.